Praha - Energetická společnost ČEZ varuje před podvodnými internetovými reklamami, které zneužívají její jméno a lákají na údajně výhodné investice. Videa vypadají velmi přesvědčivě. Používají záznamy z oficiálních akcí a televizního vysílání a pomocí umělé inteligence je upravují a namlouvají k nim nové texty. Tisíce těchto falešných reklam už nechal ČEZ stáhnout, ale stále se objevují nové. ČTK o tom dnes informovala mluvčí společnosti Alice Horáková.
Falešné reklamy slibují desetitisícové příjmy prostřednictvím neexistující "finanční aplikace ČEZ". Většinou odkazují na externí stránky, které vyzývají uživatele k registraci. Firma ale upozorňuje, že žádné investiční nástroje nebo aplikace nikdy nevyvíjela, ani nikdy nevyzývá k zakoupení svých akcií.
"ČEZ proto ještě jednou důrazně apeluje na všechny, kdo se s takovou reklamou setkají, aby výzvy k registraci ignorovali a aby nezadávali žádné osobní ani platební údaje. Jinak lidem hrozí, že naopak o své úspory přijdou," uvedla společnost. Reklamy se objevují například na Facebooku či Youtube. ČEZ s těmito internetovými platformami o stažení reklam jedná. "Bohužel, jedná se o běh na dlouhou trať, protože jejich tvůrci jsou prakticky nedohledatelní," podotkla mluvčí. Firma před podvody varuje i na svém webu.
Před podobnými podvody varovala loni veřejnost také prezidentská kancelář. Reklamy totiž opakovaně zneužívaly i fotografii prezidenta Petra Pavla. Hrad v prohlášení zdůraznil, že s touto klamavou a podvodnou reklamou nemá nic společného, a vyzval ke zvýšené opatrnosti.