Tatra Trucks získala mezinárodní cenu Red Dot za vozy Tatra Force třetí generace

foto Ilustrační foto - Prototyp těžkého nákladního vozu poháněného elektrickým trakčním motorem v kombinaci s vodíkovými palivovými články Tatra Force e-Drive.

Kopřivnice (Novojičínsko) - Kopřivnická automobilka Tatra Trucks získala mezinárodní ocenění Red Dot za vozy Tatra Force nejnovější třetí generace. Cenu v kategorii Product Design dostala za celkové pojetí automobilů po designové stránce, tedy jak za exteriér, tak interiér. Tatra to sdělila ČTK v tiskové zprávě.

V německém Essenu, kde se ocenění patřící v designu k mezinárodně nejprestižnějším vyhlašují, Tatra prezentovala vůz v provedení se čtyřdveřovou kabinou a také verzi vývojové linie označované jako e-Drive s dvoudveřovou kabinou, elektrickým trakčním motorem a vodíkovými palivovými články. Porota přihlášené vozy hodnotila na základě digitálních prezentací a také osobní prohlídky.

"Porota ocenila komplexní pojetí vozů po designové stránce, tedy nejen exteriérové řešení, ale také interiér. Tatra v tomto designovém klání uspěla poprvé, ocenění hned dvou produktů je tedy pro nás o to cennější a navíc to odkazuje na promyšlenost designu jak u čtyřdveřového, tak u dvoudveřového provedení i na nadčasovost a kvalitu interiéru," uvedl člen představenstva Tatry Trucks zodpovědný za vývojové projekty a výzkum Radomír Smolka.

Na vývoji vozů spolupracoval průmyslový designér Lukáš Taneček, který již v minulosti ocenění Red Dot získal. "Design kabiny užitkového nákladního vozu musí být funkční a účelný, z toho pro designera plynou určitá omezení hned od počátku. Museli jsme tedy s kolegy z Tatry a z vývojové firmy AV R&D řešit některé protichůdné požadavky. Například bylo vyloučeno použití jakýchkoliv výlisků a měly se maximálně eliminovat plastové díly na exteriéru kabiny, požadována byla naopak konstrukce pouze ze standardizovaných profilů," uvedl Taneček.

Kopřivnická automobilka Tatra patří k nejstarším značkám světa. Nyní vyrábí výhradně nákladní vozy, ve své "zlaté éře" ale představila několik legendárních modelů osobních automobilů.

Mezi ně patřila průkopnická Tatra 77 z roku 1934 s futuristickým designem, která se tehdy stala senzací pro návštěvníky berlínského či pařížského autosalonu a byla prvním sériově vyráběným autem s aerodynamickou karosérií. Jejího následovníka, model Tatra 87, proslavili mimo jiné cestovatelé Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund na cestě kolem světa. Nákladní automobily Tatra ve světě zase propagovala expedice Tatra kolem světa a úspěšně se účastní například i jedné z nejnáročnějších automobilových soutěží Rallye Paříž-Dakar.

Současná Tatra Trucks vyrábí sériové nákladní vozy i speciální automobily na míru. Produkuje vozy a podvozky pro civilní sektor i pro využití v armádě či v záchranných složkách. Loni Tatra vyrobila a prodala 1451 vozidel, o rok dříve to bylo více než o 100 méně. Má přes 1400 zaměstnanců, dalších víc než 700 lidí pracuje v dceřiné firmě Tatra Metalurgie. V roce 2022 automobilka dosáhla tržeb 7,12 miliardy korun. Tatra Trucks patří do skupiny Czechoslovak Group miliardáře Michala Strnada, dalším jejím akcionářem je skupina Promet Group rodiny Materových.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 30.04.2024 ČTK

Reklama

26°C

Dnes je úterý 30. dubna 2024

Očekáváme v 09:00 24°C

Celá předpověď